• MISSIE & VISIE
  • HET TEAM
  • PRAKTISCH
    • SCHOOLTIJDEN
    • VAKANTIES EN VRIJE DAGEN
    • SCHOOLREGELS
    • HOOFDLUISPROTOCOL
    • COMPUTERAFSPRAKEN
    • GESREKKEN
    • SCHOOLFOTOGRAAF
    • PRIVACY OP SCHOOL
  • DOCUMENTEN
    • SCHOOLGIDS
    • BELEIDSDOCUMENTEN
    • TEVREDENHEIDSPEILINGEN
    • INSPECTIERAPPORT (PDF)
    • JAARPLAN
    • AANVRAAGFORMULIER VERLOF
    • KINDCENTRUMPLAN 2021-2025
  • GEZONDHEID
    • GGD
    • CENTRUM VOOR JEUGD & GEZIN
    • MELDCODE HUISELIJK GEWELD
  • SPECIALE ONDERWIJSBEHOEFTEN
    • Dyslexie - informatie voor en door ouders
    • Stroomschema bij vermoeden van dyslexie op DBM
  • LEERLINGENRAAD
  • PRIVACY OP SCHOOL
  • MEDEZEGGENSCHAPSRAAD
  • GMR
  • OUDERRAAD
  • PEUTERGROEP
  • GROEP 1/2
  • GROEP 3/4
  • GROEP 5/6
  • GROEP 7/8
  • BSO
  • PEUTEROPVANG
  • BUITENSCHOOLSE OPVANG
  • KOM KENNISMAKEN!

Missie en visie De Bonte Mol


Missie

De Bonte Mol, voor een gegronde basis. Het doel van ons onderwijs is om kinderen een We proberen elk kind te stimuleren zich zo veelzijdig mogelijk te ontwikkelen. Daarom is er ruimte voor creativiteit, excursies, optredens, presentaties en andere activiteiten.

Kinderen, ouders en medewerkers van De Bonte Mol vormen samen een leer- en leefomgeving. We zijn er voor elkaar. We leren samen en we leven samen. Dat vraagt een respectvolle en lerende houding van iedereen. 

 

Visie 

De leerkrachten zijn de spil in de vormgeving van het onderwijs, waarbij een goede relatie tussen leerkracht en kind van zeer groot belang is.  

In een gezamenlijk proces hebben de teamleden kernwaarden bepaald die leidend zijn. Deze kernwaarden vormen de basis voor onze visie op kind en ontwikkeling, op leren, op mens en maatschappij en op levensbeschouwing. Deze waarden staan hieronder beschreven. 

 

Eenheid 

Onze school is een school waarin iedereen gelijkwaardig is en waar respectvol met elkaar omgegaan wordt. Er wordt gewerkt aan een sfeer waarin iedereen belangrijk is en zich erkend voelt. Zowel leerkrachten als kinderen leren waardering voor elkaar en anderen op te brengen, door elkaar te stimuleren in de mogelijkheden, werk te presenteren, elkaar complimenten te geven en successen te vieren. 

Eenheid komt tot uiting in een doorgaande lijn in de school. Niet alleen op het gebied van leerlijnen, maar ook in aanpak en schoolafspraken. 

De school maakt kinderen bewust van het feit dat zij onderdeel uitmaken van een groter geheel. 

 

Veiligheid 

Op onze school bieden wij de kinderen een veilige omgeving. Om dit te kunnen waarborgen zijn er regels vastgesteld. Er is ruimte voor ieders mening waarbij de sociale veiligheid gewaarborgd is. Iedereen mag zijn wie hij/zij is en dat ook laten zien. Kinderen wordt geleerd zich weerbaar op te stellen en te presenteren voor een groep. 

Er is veel aandacht voor sociaal emotionele vorming. 

 

Verantwoordelijkheid  

Op onze school heerst een sfeer waarin een beroep gedaan wordt op de zelfstandigheid van de kinderen. Kinderen wordt geleerd verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, elkaar en de omgeving. 

De kinderen worden begeleid in het ontwikkelen van een goede werkhouding, het omgaan met uitgestelde aandacht, het werken met taken en het omgaan met eisen. 

De primaire opvoedingstaak ligt bij ouders. Op school zijn ouders en leerkrachten hiervoor samen verantwoordelijk. Dit vraagt om een open, eerlijke en gelijkwaardige omgang met elkaar.  

De school besteedt aandacht aan de verantwoordelijkheid die je als mens en als kind hebt in het zorgen voor deze wereld.  

 

Diversiteit 

Kinderen zijn verschillend. De school wil tegemoet komen aan de verschillen in aanleg, in talent, in behoefte en houdt in haar aanpak rekening met deze diversiteit. 

Dit vraagt om onderwijs dat adaptief is. In het aanbod wordt rekening gehouden met de eigenheid van het kind en de verschillende intelligenties. Het positieve wordt benadrukt: “wat kan het kind al?”.    

De kinderen leven in een samenleving met een grote diversiteit aan achtergronden, religies en culturen. De school bereidt de kinderen voor om hierin als lid te kunnen functioneren. 

   

Plezier 

Plezier staat voor het enthousiasme en de betrokkenheid waarmee binnen de school gewerkt wordt. Leer- en werkplezier is de drijfveer die leidt tot inspiratie, motivatie en beleving. 

We houden rekening met de belevingswereld van het kind om de betrokkenheid te vergroten. 

De school besteedt aandacht aan de positieve omgang met elkaar en de interactie met de omgeving van de school. 

 

In beweging 

De school heeft vertrouwen in en hoge verwachtingen van de mogelijkheden van iedereen om op eigen wijze tot ontwikkeling te komen. Reflectie hoort bij ieders leerproces. Leren reflecteren is een voorwaarde om in beweging te komen en te blijven. Wij staan open voor nieuwe impulsen en inzichten en gaan flexibel om met nieuwe ontwikkelingen. De school is onderdeel van een leefgemeenschap. Dit betekent dat onze school actief in dialoog wil zijn met de omgeving vanuit een open houding.

Het Bonte Mollied

(melodie: De droomboom)

 

Onze school De Bonte Mol staat aan het Zuidje 10

De beste school van Schermerhorn en bovendien,

Kan elke mol zijn gang gaan,

Vertrouwen staat hier vooraan,

Leren is hier leuk, ja kom maar ziieeen!

 

Refrein:

d’Bonte Mol is onze plek

Aan plezier hier geen gebrek.

Elke mol, ja die doet mee

Wij – zijn – heel tevree!

 

Elke ochtend wordt er hard gewerkt door allemaal

Re-ke-nen, spelling, schrijven en ook taal.

De middag is voor HV (ha-vé)

Ook school TV en lezen,

Top-ondernemers ook in elk lokaal!               Refrein: zie boven

 

Hier op school is ieder anders, dat is heel normaal

De één die houdt van gym of van een goed verhaal

Leert langzaam of wat sneller

Is lief of juist wat feller

Een ieder heeft iets goeds en is speciaal!        Refrein: zie boven

 

Een nieuwe school dat is natuurlijk heel speciaal

Dat vraagt om de zorg van ons allemaal

We poetsen en we vegen

Kómen we rommel tegen

Dan ruimen we dat op, dat is normaal!            Refrein: zie boven

 

Op onze school daar leer je goed met elkaar om te gaan

En regelmatig voor een ander klaar te sta-aan

Voelt elke mol zich veilig

Want dat is bij ons heilig,

Dat is waar wij samen graag voor gaan!           Refrein: zie boven

De Bonte Mol Interconfessioneel Basisonderwijs


Zuidje 10

1636 XC Schermerhorn

T. (072) 5021201

BRIN nr. 06TD

 

Mail ons


 

Routeplanner


Plan uw route

Zoek in de site


 

Nieuwsbrief

Mollenpraat


Ouders klik hier

Overige belangstellenden kunnen hieronder hun e-mail achter laten

 

Mollenpraat


  • Kippenvel

  • Nieuwsbrief 17 maart 2023

  • Lezen over de oceaan

  • Nieuwsbrief 23 februari 2023

  • Mollentelling

 

Social media


Snel naar


Home

Inschrijven kind(eren)

Contact

Missie

Het Team

Medezeggenschapsraad

Oudervereniging

Tussenschoolse opvang

Buitenschoolse opvang

Centrum voor Jeugd en Gezin

Schoolgids 2021-2022

Jaarverslag

Beleidsdocumenten

Aanvragen verlof

Tevredenheidspeilingen

Schooltijden

Vakantierooster

Schoolregels

Schoonmaakavonden & rooster

Hoofdluisprotocol

Computerafspraken

Schoolfotograaf

Agenda

Foto's

 

Groepen


Groep 1/2

Groep 3/4

Groep 5/6

Groep 7/8

 

Op zoek naar kinderopvang?


Bekijk alle Blosse opvangvormen

 

Ook een leuke baan in opvang of onderwijs?


Kijk eens op www.werkenbijblosse.nl

 

Aangesloten bij


Blosse

 

Copyright 2023 - De Bonte Mol
Inloggen | Ziber Education - Gespreksplanner voor onderwijs | Ziber - PSD naar html | SdH Vormgeving - /Team4 School - Eigentijdse Websites